24 ledna 2007

Tranvaje v Ústí a zdražení jízdného

OD 1.2.2007 pro ty co nechoděj pěšky...
S platností od 1.2.2007 vstupují v planosti změny v Městské hromadné dopravě v Ústí nad Labem - lístek z 10 na 14 Kč.
Zdražuje se lístek z 10 na 14 korunek, drasticky se zvyšují pokuty za černou jízdu a některé úlevy už nebudou, jako třeba zdarma cestování osoby doprovázející kočárek. O tranvajích z UL zde.

Tak to už se nebudu moct vozit zadarmo, vláčet sebou kočárek a vněm plastikovou pannu. A taky jezdit, jak bylo zvykem, na vobčanku a kašlat na platbu pokut, do 30 dnů musí se zaplatit pokuta, jinak nastupuje soud a exekutor.
Na svůj primát v délce trati si ústecká doprava založila roku 1911. Tehdy už byla v majetku města a to se rozhodlo vybudovat trať až na Telnici na úpatí Krušných hor. Trať měřila přes sedm kilometrů a konečná byla ve výšce 220 metrů nad mořem. Vzhledem k tomu, že v centru města vedla nejníže položená trať v českých zemích podél břehu Labe na úrovni 135 metrů, byl výškový rozdíl 85 metrů asi ten největší, který tramvaje u nás kdy překonávaly.
Jízda z Telnice se ovšem také stala osudnou třiceti cestujícím, kteří zemřeli v červenci 1947, když příliš rozjetá tramvaj vykolejila a narazila do stojícího vozu. Je to dodnes nejtragičtější nehoda městské hromadné dopravy v Evropě.
V roce 1953 po prodloužení trati až ke střekovskému nádraží dosáhla dráha vrcholu. Pak už to šlo s tramvajemi v Ústí z kopce. V roce 1954 byla zrušena trať na Telnici a v roce 1960 padlo rozhodnutí o zrušení úplně celé tramvajové dopravy a jejím nahrazení autobusy. Léta budovaná a propracovaná dopravní síť zmizela během deseti let. Brzy ale došlo všem, že to byla velká chyba, a tak se město už v roce 1988 vrátilo k ekologické dopravě, byť tentokrát ve formě trolejbusů a je to stejně na piču.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Liškou ke zdi Neumím psát recenze ale musím. Nechci si instalovat co furt v PC nepoužívám ani to moc neumím používat(myslím že je to celé a...