22 května 2007

8. OTEVŘENÝ DOPIS VAŠEMU PREZIDENTOVI

Pane prezidente,
je mi to trapné, ale dozvěděl jsem se, že jste prý byl jedním z těch, kteří zahajovali Pražské jaro. Říkali to v televizi, já jsem teda pořád musel odbíhat k plotně, takže mi něco mohlo utéct, ale jestli je to teda pravda, tak kolik vám tenkrát v tom osmašedesátym mohlo proboha být?! Pamatuju teda třeba Smrkovskýho, Sašu Dubčeka, Černíka a tuhle bolševickou partičku, ale nikdy tam v těch záběrech žádnej malej kuliferda, co by vám byl aspoň trošku podobnej, neběhal. Viděl jsem to někdy před týdnem, měl jste na sobě oblek a motýlka, bylo tam taky plno muzikantů, co hrajou tuhle vážnou hudbu. Bylo to asi nějaký výročí. No to je jedno, nechme toho, já jenom prostě chci říct, že jste zase po dlouhý době s něčím souhlasil, tak mě to tak trochu překvapilo. Ale zpět.

Pak jsem ale zase viděl, jak jste říkal, že souhlasíte s tímhle životním prostředím, ale že s ním nesouhlasí většina ostatních a že jste o tom napsal zase nějakou knihu, no to jste se teda teď nějak s těma knížkama rozjel a že tam píšete, že tahle planeta nemusí být zelená, ale stačí když bude modrá. To je jasný, že by to úplně stačilo, vždyť ona už někde dávno i modrá je, třeba v Blue Mountains v New South Wales, jak se tam nad těma eukalyptama vypařuje ten olej a dělá to na planetě takový modrý opar. Nebo tady co bydlim, v tom Ústí nad Labem, teče tady takový zurčivý potůček, Bílina se jmenuje, tak ten je občas taky od něčeho krásně modrý. Nebo jsem viděl kolikrát podle silnice krásné namodralé skládky s odpadem. A když jsem vás viděl v tý televizi, jak jste těm tzv. environmentalistům pěkně od plic řekl, že jste odborník na grafy a že v nich umíte dokonale číst, ať na vás s těma jejich katastrofickýma blábolama nechoděj, že jako to životní prostředí se vůbec nezhoršuje, tak jsem si oddechl. Vono vůbec tak nějak s tim globálním oteplováním to zřejmě navíc bude i trochu jinak. Je totiž prý statisticky dokázáno, že tihleti ekologové mají nevím z jakého důvodu opačnou sexuální orientaci! Tak kdybyste jim namaloval nějaký pořádný přesvědčivý graf o růstu buzíků /promiňte/ na téhle planetě, tak by už konečně mohli vysublimovat a přestali otravovat a brzdit ekonomický rozvoj. Ale zpět. Taky jsem chtěl říct, pane prezidente, že dneska už může být prezidentem opravdu každý. V tý Francii teď zvolili toho Šarkéziho, jenom doufám, že to není nikdo z přízně toho, co koulel s p. Vaňkem sudy. Na vaše místo se zase tlačí ten Dinzbeer, co dělal na kotelně a kamarádí se s tím Havlem. A tak vás prosím pěkně, nevzdávejte to bez boje, vždyť já když jsem viděl Dinzbeera, jak říkal v tý televizi, že by chtěl ten svůj prezidentský úřad udělat tak nějak civilnější, tak to teda nevím jak by to chtěl v tý práci dělat?! Přeci prezident má být jenom takový úředník, jako byl třeba p. Beneš nebo teď vy. Ale zpět. Já se vám přiznám, že já jsem teda fakt velký narcis, ale tak hezky jako vy si nedovedu za každou myšlenkou sám sobě pokývat na souhlas hlavou a tak sveřepě u toho svírat rty. Toho bych chtěl taky dosáhnout, to je známka skutečného absolutního dobrého vládce. Ale zpět. Taky jsem vás chtěl poprosit, kdybyste náhodou nevěděl téma ke své další případné knize, jestli byste mě a ostatním rockerům nedopsal konečně nějaký ucelený rockový slovník, pořád se s klukama dohadujeme, jak se třeba která kapela jmenovala, kdy vznikla atd. Nebylo by ani potřeba o nich nějak moc psát, stačil by vždycky nějaký jednoduchý graf, na které jste odborník. Ale to říkám jenom fakt jako kdyby nebylo do čeho píchnout. Ale zpět. Žádné výrazné úmrtí se tento týden zase nekonalo, jenom občas slýchávám od svých vrstevníků, že už se kácí i v tom našem lese. Tak k tomu bych chtěl pouze ríci, že už se kácí pěkně dlouho i v tom mojem lese, vždyť čím jiným bych asi topil, když všechno je tak drahý?! Taky bych se vám chtěl omluvit, že jste musel na tento dopis čekat o 2 dny déle než obvykle, vždyť já furt dělám jenom to dříví, vždyť vono je to všude stejný, vy zase děláte tu svojí politiku, někdo holt tahá dříví z lesa a někdo do lesa. Jo a s tou fotkou od vás podepsanou už si nedělejte hlavu, nejste sám, psal jsem o ní před pár lety i p. tatíčkovi Masarykovi /ten mi ani neodepsal/, Helmutu Rakušákovi Cilkemu, Přemkovi Podlahovi atd. a taky mi jí neposlali. Napište mi taky jestli se ještě hádáte s tím p. Kaplickým, to by bylo přeci zbytečný a mrzelo by mě to, to se dá vždycky nějak vyříkat. Ještě jednou se vám omlouvám a přeju příjemný zbytek volebního období. Přítel

Žádné komentáře:

Okomentovat

Liškou ke zdi Neumím psát recenze ale musím. Nechci si instalovat co furt v PC nepoužívám ani to moc neumím používat(myslím že je to celé a...