27 března 2010

No, třeba proč dělám ty tzv. Lábusovky ?

lábus a havel
Vladimír 'Lábus' Drápal je šéfem agilního a zajímavou hudbu publikujícího vydavatelství Guerilla Records. Od 80. let min. stol. patří k aktivnějšímu jádru české podzemní kultury a na vlastní kůži prožil i pořádání 'zakázaných' koncertů, šíření D. I. Y. nahrávek, policejní výslechy atd. Nezávislý label zakládá hned počátkem 90. let a od té doby se pod touto etiketou objevuje spousta stylově neomezené zajímavé alternativní a experimentální muziky. Namátkou DG 307, Do Sashka! a mnoho dalších! Mimo to je znám i ediční činností a také ředitelem městského divadla v Lounech (www.divadlolouny.cz). Následující minirozhovor zahrnuje nejen vzpomínky…

1) Jak to, že Ti je už 46??No asi proto, že mi vloni bylo 45…
2) Aha, aha…Anebo to může být i proto, že zvlčilí rodiče na to vletěli v červnu 1963.
3) Jak si přišel k andgrandu, kolik Ti bylo, jakej si měl 'magič' a kdes to sháněl? Nám starejm je to poměrně jasný, protože jsme to měli všichni skoro stejný, ale potěš mladý, který si můžou vše koupit, stáhnout, vygooglovat...No já měl nejdřív rodičů B 44, pěknej, mono, ve dřevě, to byla radost, ale potom mi ho nechtěli půjčovat, protože jsem furt přetáčel až se nechtěl moc točit a tak jsem šel na brigádu s tím, že si koupím motocykl Pionýr, ale nakonec jsem si koupil svůj vlastní magič Tesla B 93, to si pamatuju doteď, černej, stereo, stál asi 3.000,- Kčs, což byly 3 měsíce dřiny. Potom jsem už chodil do práce, a ve finále jsem koupil to nejmodernější, co bylo možný sehnat: Teslu B115, kam se vešly i cívky s průměrem 18 cm a měl 3 rychlosti přehrávání! No ale pak jsem pod vlivem Petra Cibulky(www.cibulka.net) a jeho distribuce přešel na kazety, kazeťák Sony, stříbrnej, s dolby C a to už byl úplnej luxus. Škoda, že stejně skoro všechny nahrávky stejně šuměly, protože byly 5x překopírovaný z originálu, kterej ostatně šuměl taky.
4) Co Mašurky??Spěj společně s jejich hlavním motorem, Šavelem Silvestrem, kterej v Troubkách chodí raději na pivo. Taky při tý katastrofický povodni před x lety (1995, 1996?) přišel o celý archiv a tak ho to zmohlo, že toho nechal. A protože byl nositelem myšlenek, idejí a grafiky, zatímco já jen námezdním dělníkem, nedalo se nic dělat.
5) V roce Charty ti bylo tak 13, jak ses vlastně dostal přes jednou tak starý zavřený máničky až k dnešním vlastním nově graficky zpracovaným stránkám a vydavatelství?? Víme, že je to nadlouho, ale zkus aspoň heslovitě…Co třeba takhle: 1975kopání do meruny za pláckem u baráku: Black Sabbath, Deep Purple; 1976nástup do prvního týmu: viděl v TV Atentát na kulturu- dlouhý vlasy - divná muzika (Umělá hmota, Plastici, DG 307); 1982oblastní přebor: pivo, rum, restaurace Zastávka Louny (mlaďoši); 1983okresní přebor: pivo rum, restaurace Slávie Louny (staroši); 1984krajský přebor: první zájezdy mániček, fotbálky, tajný koncerty (Žatec: Baterka - Most: Partik, Teplice: Split, Ptáčkové, Chomutov: Mejto, Litvínov: Koldům…); 1985II. liga: další zásadní krok: Praha, restaurace U Betlémské kaple; 1986I. liga: pak cca 1985 nejzásadnější setkání s Čuňasem(www.cunas.cz) (a vstoupil do 1. ligy undergroundu) - každé pondělí restaurace Na Klamovce (tam sedávali Plastici, Magor, redakce Vokna, Revolverky atd.); 1988nominace do reprezentace: podpis Charty 77 - průsery, výslechy, svatby, distribuce…; 1989změna dresu: listopad 1989 - různé věci - 1993vznik vydavatelství Rock'n'Roll Indians a jeden titul Guten Tag: Maso- různé jiné věci; 1996trénování mládežnických oddílů: cca 1996 vznik rock-klubu Mandarin - různé jiné, např. rozvody, svatby - 1998vznikl rock-klubu Opera; 2001tréning reprezentace: vznik vydavatelství Guerilla Records; 2009vedení reprezentace: vydání 70tého titulu The Plastic People Of The Universe(www.plasticpeople.eu): Maska za maskou(sen se splnil, kruh se uzavírá)…
6) Nezdá se Ti, že se estébáci čím dál tím víc a všude roztahujou??Zdá, ale tímhle se zabývat nebudu: neznám řešení, nemám energii, jsou tady i horší svinstva, řekl bych. I když všechno souvisí se vším. A když si přečteš 'komentáře' na internetu k novému CD Plastiků, tak fízlové odvedli dobrou práci…-(((
7) Na závěr Tebou položená otázka (free smash - česky svobodná smeč), na kterou bys rád, popř. nerad odpověděl...No, třeba proč dělám ty tzv. Lábusovky?
8) Proč vlastně děláš ty Lábusovky?Protože jsem měl v životě to štěstí, že jsem ho mohl prožít s lidmi, které mám upřímně rád a i když byla hnusná doba - a i když je teď třeba taky doba blbá - bylo mi s nimi vždycky dobře, byli mi vždycky oporou a nikdy jsem se necítil opuštěný, i když třeba úplně na dně a sám. A ty lidi mám rád dodnes, považuju je za své nejbližší a nemusím se s některými vidět celé roky, jen se pak někde potkáme, letmo pozdravíme očima a já vím, že všechno je v pořádku, že jsou věci, pro které má smysl trpět i radovat se… Říká se, že každý má ve světě svou úlohu, možná že já mám být průtokový ventil, skrze který se lidi scházejí - a můžou jim k tomu třeba hrát dobrý kapely (anebo divadelní hry, v tom konečným součtu je to asi jedno).
9) Teď už fakt úplně poslední: Dotazy jsme vymejšleli rukou společnou každej zvlášť a nemůžem se dohodnout, čí jsou debilnější. Nechtěl bys každou oznámkovat (jako za Hitlera - od jedničky do 6tky)??Tak tahle je úplně nejdebilnější, zas tolik času nemám…
(CH, K) Ahoj, psal jsem to v rychlosti, nebylo moc času, tak to ber pracovně, připomínky čekám. Jinak na mailu až zítra, snad větší klid na případné rozšíření. Čau a díky! L.(info@divadlolouny.cz)
PS: A koukejte taky dorazit - 'nabídka lákavá, cena nízká…' a taky každá dvoustovka dobrá...:o)))). Jinak koukni ještě do přílohy (možná trvá chvíli, než se to načte) - je to k StB, kompletní seznam všech estébáků z Ústeckého okresu…
PPS: ...proč tam furt cpete ty Mašutky (i foto)? Je to záležitost skoro 15 let mrtvá a mezi tím se stalo mnoho jiných věcí, docela mi to přijde úplně mimo. Dělal jsem i pro Vokno(vokno.cunas.cz), teď velkej rozhovor (30 stran) se Zdeňkem Sýkorouv Revolver revue č. 75 - život jde dál a z Mašurek je prostě mrtvola...
Za odpovědi děkují: Pekky(pekky@dbdent.cz) Mila, Tlustej - Fett, Bouška- Imperial 325, 40 777 Süd-Skandinavien - Böhmisches Niederlande (www.usti.blog.cz), Skype (Login-Name: pekkky) - krycí jméno StB: 'Češtinář' & Fred(fred@ukp98.cz)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Liškou ke zdi Neumím psát recenze ale musím. Nechci si instalovat co furt v PC nepoužívám ani to moc neumím používat(myslím že je to celé a...